وزیر کار و تعاون در اراک مطرح کرد؛

اشتغال سالانه یک میلیون نفر در دولت سیزدهم محقق شد

مرتضوی گفت: به چرخه تولید برگشتن واحد‌های صنعتی و معدنی تعطیل و یا نیمه فعال از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و هست. 

مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سفر یک روزه به استان مرکزی و در بدو ورود به شهر اراک گفت: دولت سیزدهم دولت صادق الوعده است و در حوزه اشتغال راهبری و نخ تسبیح مسئله، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خوشبختانه وعده رییس جمهوری و ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی محقق شده است که با شیوه‌های مختلف جهت امکان صحت سنجی تحقق این وعده وجود دارد.

 مرتضوی افزود: گزاره‌های مختلفی که از مراکز سنجش و مراکز آمارگیری از جمله موسسه پژوهشی صندوق سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است، نشان می‌دهد که در طول عمر دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید به مجموع بیمه شدگان سازمان اضافه شده است.

او اضافه کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بازنشستگان در طول دو سال اخیر، اقدامات سازمان تانی اجتماعی اجازه نداده است که ضریب پشتیانی سیر نزولی داشته باشد و خوشبختانه ضریب پشتیبانی صندوق تقریبا مثبت است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم بیان کرد: احیا شدن و به چرخه تولید برگشتن واحد‌های صنعتی و معدنی تعطیل و یا نیمه فعال از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده که در این زمینه هم موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است. 
 
او ادامه داد: خوشبختانه تعداد قابل توجهی واحد تولیدی فعال در کشور، فعالتر شده اند، واحد‌های راکد مجدد راه اندازی شده است و طرح‌های فراوانی نیز در آستانه اجراست.

مرتضوی گفت: حسب تکلیف و دستور رییس جمهوری، اصل بر شکوفایی، راه اندازی و رونق تولید است و دستور العمل‌هایی نیز صادر شده است که اگر واحدی بدهکاری دارد، نیازمند سرمایه در گردش است، مشکلات تامین اجتماعی دارد و یا ...، باید اقدامات لازم لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.